در حال بارگذاری
امام‌جمعه فاروج:

شورای نگهبان جزو ستون های نظام اسلامی‌اند

شماره خبر : 1044 - https://asreatrak.ir/short/VMm5J

امام‌جمعه فاروج با اشاره به اینکه دشمنان نظام به شورای نگهبان حمله می‌کنند، گفت: هدف دشمن‌ از این حملات متعدد این است که شورای نگهبان جزو ستون های نظام اسلامی بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک از فاروج؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سویدانلو در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری علی‌رغم وقت محدودی که داشت با حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رأی در کمال سلامت و امنیت برگزار و با حضور مردم زبان ملامت دشمنان کوتاه شد.

خطیب جمعه فاروج اظهار داشت: در پیام‌های تبریکی که سران قوا و شخصیت‌های مختلف و نهادهای مختلف به رئیس‌جمهور منتخب داده بودند؛ عزم افراد و نهادهای مختلف برای همکاری با دولت جدید وجود داشت و قطعاً زمانی که همه دست‌به‌دست هم دهند و در تعامل با یکدیگر کار و خدمت کنند مسلماً کار نیز بهتر انجام خواهد شد، کمااینکه در دولت شهید رئیسی هم شاهد این بودیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری نیز در پیامشان به رئیس‌جمهور منتخب خاطرنشان کردند که همگان را به همکاری و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه می‌کنم و شایسته است که رفتارهای رقابتی دوران انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و هرکس در حد توان خود برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سویدانلو اظهار داشت: سه قوه مقننه مجریه و قضاییه استقلال خود را دارند؛ اما می‌توانند هر سه قوه در کنار هم با تعامل با یکدیگر به مردم خدمات شایانی برسانند 

وی همچنین افزود: این اجماع، تفاهم و تعامل بر سر اصول اصلی انقلاب اسلامی است و شاخص‌هایی همچون حفظ انقلاب، برافراشته نگاه‌داشتن پرچم عزت و شرافت، تداوم راه پر افتخار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مجاهدان این مسیر، برای پیشگیری از استیلای نظام سلطه، پاسداری از ارزش‌های بنیادین انقلاب اسلامی و استکبارستیزی از جمله معیارهای شاخص نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید از سوی همه کارگزاران نظام از جمله دولت‌های منتخب موردتوجه قرار گیرد.

امام‌جمعه فاروج ضمن تسلیت ایام عزاداری امام‌حسین علیه‌السلام گفت: حضور مردم در مجالس عزاداری اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام بار دیگر یک حماسه بزرگی را رقم زد و این‌چنین مجالس عزاداری با شور و شعور و شکوه در تکیه‌ها، هیئت‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و... نشان‌دهنده عمق محبت مردم به امام حسین علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سویدانلو با اشاره تأسیس شورای نگهبان به فرمان امام راحل در ۲۶ تیرماه ۱۳۵۹ اظهار داشت: شورای نگهبان جایگاه بدیل و راهبردی در نظام اسلامی دارد؛ لذا به همین جهت نیز دشمنان ما هجمه‌های زیادی را به شورای نگهبان وارد می‌کنند.

وی افزود: دشمنان این نظام تا می‌توانند به شورای نگهبان حمله می‌کنند چرا که شورای نگهبان جزو ستون‌ها نظام اسلامی است و امام راحل نیز در اهمیت شورای نگهبان فرموده‌اند که اعضای محترم شورای نگهبان حافظ مصالح اسلام و مسلمین هستند.

 

انتهای خبر/ شادکام

 

انتهای پیام/م. شادکام

0 نظر

ارسال نظرات